En vecka avklarad!

Oj,oj,oj nu var det ett tag sedan jag skrev här, som sagt jag är urusel på att uppdatera min blogg, men det beror nog mest på att jag inte har haft så mycket intressant att skriva om.
     Skolan har nu dragit igång med full fart, känns nästan inte som att vi haft ett långt lov, trodde att de första veckorna skulle vara lite halv slappa innan allvaret drog igång, men så blev det då inte. Vi har redan fått 1 matteläxa, 2 rättskunskaps läxor, vi ska ha gjort klart 2 kapitel företags ekonomi och så har jag fått spanska läxa. Det känns faktiskt väldigt stressigt.
     Mest stressad är jag över företags ekonomin, det är en 50 poängs kurs, alltså inte så lång, men den ska vara klar till höslovet, vilket betyder att vi får jobba i ett rätt högt tempo, en som tur är så kommer vi bara att ha 2 prov i det. Mest orolig är jag dock för rättskunskapen, det känns som att det kommer bli ett väldigt tungt ämne och mycket som man ska hålla koll på, jag är rätt rädd att man ska få svåra uppgifter på proven och att man inte kommer ha koll på vad man ska leta efter i lagböckerna. Men som tur är så är det ialla fall ett tag kvar innan vi ska ha först provet i det.
    
    Förövrigt så tycker jag att det är rätt skönt att vi inte är en så jättestor klass i alla ämnen, det är rätt tufft att läsa allt ihop med 30 andra elever, men jag gillar min klass och även om det kommer bli ett tufft år, så kommer vi nog se till att ha det ganska roligt iall fall! :)

/Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0