Mamma vet bäst!

Tänk att mammor alltid ska veta bäst, iaf min. Hon brukar ge mig råd och tips om hur hon tycker att jag ska göra, som när jag skulle söka linje till gymnasiet så sa hon "jag tycker att du ska gå samhäll, för jag tror att det passar dig bra. Fär du är ju diktig på samhällsämnena" och jag som jämt är envis och vill vara lite rebellisk säger "nej, jag ska gå omvårdnad, det kommer passa mig jättebra och jag vill bli sjuksköterska" haha det höll i ungefär 3 veckor (vet att jag har sagt 5 förut men jag har kommit fram till att så länge kan det inte ha varit, så du hade rätt carro) byter jag till samhäll. Mamma hade rätt!
   Till 2:an skulle vi välja inriktning och jag var väldigt less på skolan och samhällsämnena så jag skulle bestämt gå ekonomi, för det verkade intressant tyckte jag.. Mamma sa: "fast jag tror att samhäll passar dig bättre" jag: "nej, jag tror att ekonomi passar mig bra och så kan man få jobb på en gång efter".  Nu när vi nästan gått en termin byter jag till samhäll.. Idiotiskt kanske? men nej jag tror mamma har rätt ekonomi är inte riktigt min grej, inte för att jag är dålig på det, utan för det är inget jag vill göra efter skolan :S Jag kan inte se mig själv som ekonom.. 
 Aja nu har jag pratat alldeles för mycket och egentligen inte kommit fram till något vettigt. Men jag har lärt mig, jag ska nog lyssna på mamma och inte jämt vara så envis. För hon känner mig trots allt bättre, än vad jag tror :)

/Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0