Mycket grubbel, mycket ångest!

Jag håller på att bli knäpp!! Jag är snart 19 år och har världens åldersnojja och tänker att mitt liv är snart slut, för jag är sååå gammal!! :'( ja det låter töntigt jag vet, men det är hemskt!! Och ju mer jag försöker att tänka på annat ju värre blir det.. Vet inte hur jag ska bli av med det? Det skrämmer iaf skiten hur mig att veta att mitt liv inte är för evigt och vart kommer jag sen att komma?? Alltså är det bara jag som får sådana här perioder i mitt liv, i och försig är den här perioden värre än var de brukar vara. Det värker i bröstet på mig och jag vill bara krypa upp i någons famn och gråta hejdlöst! okej nu blev det kanske lite väl personligt här, men ibland är det skönt att bara få skriva av sig de allra jobbigaste tankarna.. Men en tidsmaskin skulle inte vara fel just nu, så man kan åka tillbaka i tiden och bli en liten ovetande tjej, som bara levde och gjorde det hon tyckte var roligt. som att leka och busa med kompisar och syskonen. Livet var så enkelt och så tryggt!! Nu är jag som sagt snart 19 år (1,5 månad kvar), jag har körkort, jag har 1,5 år kvar i skolan, jag har mina vänner som betyder otroligt mycket, jag har en häst som jag i och försig inte äger men som i princip är min egna och jag vill aldrig att detta ska försvinna! Jag vill inte bli vuxen, flytta ifrån mamma, börja utbilda sig eller börja jobba och sedan se livet bara flyta iväg!! Usch det skrämmer mig. Jag vet inte alls riktigt vad jag vill efter skolan. Ska jag bo kvar här? ska jag börja plugga? ska jag försöka skaffa mig ett jobb och tjäna in lite pengar för att sedan dra ut och resa? Kommer jag att hitta någon som jag sedan gifter mig med? Kommer jag att någon gång få barn? ja frågorna i mitt huvud snurrar som bara den och jag hatar att vara ovis och inte veta vad som kommer att hända..

Aja jag ska inte tråka ut mina läsare med mer grubbel just nu. För jag skulle nog kunna fylla många sidor med bara frågor, funderingar, ångest mm...

Innan jag avslutar vill jag bara tillägga att jag tycker att Calle var grym på finalen idag, t om bättre än vad jag hade förväntat mig. Jag håller tummarna och hoppas på att det går bra för honom ikväll :)

Kram
Matilda

Kommentarer
Postat av: Bea

Ångesten försvinner snart ska du se. Man kan inte göra nåt åt livets gång, så man kan lika gärna försöka leva i nuet.

2009-12-11 @ 22:29:00
Postat av: elin

ta det lungt, det kommer att bli bra:). du har ju ett tag på dig att fundera. finns här om du vill prata. jag känner faktiskt som dig. kram :)

2009-12-12 @ 19:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0