Promenad i djupsnö!

Nu har jag varit duktig, först en rejält motionsrunda med Elin och Josse, riktigt trevligt var det och det hela slutade med att Josses mamma bjöd oss på både lunch och efterrätt :) hihi.. Sedan har jag faktiskt tagit mig i kragen och börjat med lite skolarbete. Började med samhällen eftersom jag ska ha prov på det den 14:e och ja jag kan nog förstå ganska mycket och förhoppningsvis lyckas bra på provet om jag är duktig och läser på. Har läst lite i boken och sedan börjat skriva av allt som jag fått kopiera av Bea. Förlåt Bea men din handstil är inte alltid den enklaste att tyda, men det går bara man anstränger sig lite mer ibland hihi..
    Nu tänkte jag faktiskt sätta mig och göra klart en massa historiefrågor som jag har fått och som jag helst vill bli av med. Jag håller på att arbeta med en text som handlar om kvinnor i Grekland från antiken och fram till nu.. Ganska intressant men vissa texter är hel skumma, helst de som r skrivna av Platon. Usch vad arg jag kan bli på det ibland haha :P

Förövrigt så har jag nog hittat en mobil som jag vill köpa, den är faktiskt inte så jättedyr och det är ingen touch-skärm, men det vill jag inte heller ha för jag skulle säkert mörda den stackars lilla telefonen på en månad. Men en mobil för ungeför 2000 som är ganska ny och som man kan lyssna på musik i och ha en något så bra kamera och där det ingår ett minneskort på 2gig.  Låter  inte helt fel i mina öron.. Haha kanske i era :P

Ha det bra!!
/Matilda
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0