saknande av julkänsla!

Klockan är snart 11, jag är trött men vill ändå äta skinkmacka som vi gör varje år! Men den lär väl dock inte bli klar på ett tag. Tror att mamma håller på att torkar golven där nere just nu hmm :/ Själv försöker jag rensa ur en massa funderingar från mitt huvud. Det går dock inte så bra haha. Är det bara jag eller är det någon mer som blir så att ju mindre man vill tänka på en/flera sak(er) ju mer tänker man på skiten och tillsist på man så förbannad på sig själv att man bara vill hugga av huvudet och ge det till någon annan..
  Anyway om en timme är det julafton. Och jag har inte den där julkänslan som jag vill inbilla mig att jag alltid har, men som när jag nu tänker efter inte riktigt har haft på flera år(!?) Julen är mysig men det där som var så spännande har lix försvunnit, jag menar jag vet ju redan vem som ska vara jultomte när Frida & Ebba är här.. Men det är roligt att se att barn tror på tomten och allt det där. Och ja ibland önskar jag faktiskt att jag också gjorde det fortfarande. Jag tycker inte heller att julmaten är så där himelskt god som man tyckte när man var yngre. Blir lätt lite föööör mycket och liiite för mycket blandning och kladd för min del. Jag står nog för att jag tycker att efterrätten är bäst! hihi.
   Kanske beror den uteslutande julkänslan på att julkalenderna bara blir sämre och sämre. Att man inte längre får gå till kyrkan med klassen och sjunga en massa jullåtar och lyssna på när prästen säger några väl valda ord om julen. Kanske beror det på att man inte längre får några timmar i skolan där man bara får sitta och rita tomtar och pyssla (jag älskar att pyssla) kanske beror det på att alla lärare skulle lägga en massa prov och sånt före jullovet så man inte hade tid för något annat att plugga. Ja ni hör jag skulle säkert kunna hitta 100 anledningar som skulle leda till att min julkänsla inte vill infinna sig. Men ju mer jag sörsöker tvinga den på mig, ju mindre kommer den nog att komma och sen skulle nog min hjärna behöva ta semester ett tag!!

God jul
önskar Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0