Samhällsplugg = huvudvärk

Efter ungefär en timmes pluggande av samhällskunakap sitter jag här med huvudvärk.. Så samhällspluggande om massa ideologier hit och dit ger garanterat huvudvärk, dock tycker jag faktiskt att det är intressant.. Men inget vill fastna och jag vet att vår samhällslärare brukar kräva bra svar för att få bra betyg men i år är jag taggad!!!
   Idag har jag och Bobby varit och ridit lektion.. Det var roligt han var så himla duktig, gjorde som jag sa och fånade sig inte.. Han fattade t om höger galopp (som han har haft väldigt svårt med) på en gång och galopperade på en ganska liten volt och över en bom, utan att dumma sig.. Det låter kanske fånigt men jag blev nästan tårögd, så mkt jag har kämpat, eller så mycket som VI har kämpat ska man väl säga så är det då värt att det ska börja gå framåt!! Målet är iaf att vi ska komma så långt att vi kan ställa upp på någon liten tävling till sommaren. För mig spelar det inte så stor roll om vi bara ställer upp på 30 cm det är ett väldigt stort steg..
   Nä nu ska jag inte tråka ut alla mina läsare med en massa häst snack och istället börja titta lite på lite fakta om 1:a världskriget som jag ska skriva en uppsats om. Sen kommer min kära storebror hit och ska hjälpa mig med matten. Kan nog bli kul, han kommer tycka att jag är jättekorkad, men hoppas att han är bättre på att förklara än vad våran lärare är.

/Matida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0